نماد سایت طیف گستران

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی

ویدئو پروژکتور خانگی

امروزه تجربه لذت بخش تماشای فیلم با ویدئو پروژکتور های خانگی طرفداران زیادی پیدا کرده، اگر شما به دنبال خرید یک ویدئو پروژکتور خانگی مناسب هستید، کافی است این مطلب را مطالعه نمایید تا یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید.

بیشتر بخوانید : ویدئو پروژکتور چیست و از چه فناوری استفاده می کند؟

فاکتورهای مهم در انتخاب ویدئو پروژکتور

چند فاکتور مهم و اساسی که در انتخاب ویدئو پروژکتور اهمیت دارد شامل : رزولوشن، میزان روشنایی، اندازه تصاویر، اتصالات، عمر لامپ، کنتراست. در ادامه این ویژگی ها را توضیح خواهیم داد.

رزولوشن:

رزولوشن به تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر می گویند به عنوان نمونه رزولوشن 768 * 1024 نشان دهنده تعداد پیکسل ها را در عرض و ارتفاع تصویر می باشد.
هر چه میزان رزولوشن بالاتر باشد کیفیت تصاویر شما بیشتر است و به همان میزان قیمت پرداختی نیز افزایش می یابد اگر نیاز به جزییات در تصاویر خود ندارید میزان رزولوشن متوسط می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

از آنجایی که به خاطر سپاری این اعداد مشکل است میزان رزولوشن تصاویر را به روش دیگری نیز بیان می باشد.
: SVGA (800×600) پروژکتور های که با این رزولوشن تولید شده اند رنج قیمتی پایین دارند و برای نرم افزار ارائه مطالب مفید می باشد و کیفیت تصاویر پایین می باشد.
XGA (1024×760) : اکثر لب تاپ ها از خروجی 760 * 1024 پشتیبانی می کنند و کیفیت تصاویر مناسب دارند.
WXGA (1280×800) : دارای رزولوشن بالا و قیمت بالاتری نسبت به XGA می باشد.
SXGA+ (1400×1050) : این میزان رزولوشن برای کارهای گرافیکی و با جزییات بالا مناسب است.
UXGA (1600×1200) : ویدئو پروژکتور های که از این میزان رزولوشن بهره می گیرند گران می باشد و برای نمایش جزییات دقیق مناسب می باشد.
WUXGA (1920×1200( : این ویدئو پروژکتور سیگنال های Full HD را پشتیبانی می کند و بسیار گران می باشد.

بیشتر بخوانید : تفاوت ویدئو پروژکتور و دیتا پروژکتور

میزان روشنایی:

برای اینکه تصاویر از کیفیت مناسب برخودار باشد باید به اندازه کافی روشن باشد میزان روشنایی تصاویر با یکای (ANSI Lumen) مشخص می شود.ویژگی روشنایی تصویر بر اساس دو معیار روشنایی سفید و روشنایی رنگ می باشد.

برای اینکه فاکتور میزان روشنایی پروژکتور را تعیین کنید باید به ویژگی های فاصله از پرده، نور محیطی، خروجی و ابعاد تصویر دقت کنید و برای این منظور نرم افزار های خاصی طراحی شده است.

اندازه تصویر:

برای انتخاب پرده مناسب باید دورترین نقطه محیط را در نظر گرفت و این عدد را تقسیم بر 5 نمود تا اندازه مناسب پرده را به دست آورد. این مبحث از آنجایی که گسترده و تخصصی است می توانید از مشاوران مرکز تخصصی ویدئو پروژکتور استوک طیف گستران بهره مند شوید.

اتصالات:

امروزه ویدئو پروژکتور ها از کابل ها و درگاه های متنوعی استفاده می کنند و بسته به استفاده از این فناوری ها قیمت های متنوعی دارند. از جمله این اتصالات: HDMI, USB, Bluetooth, VGA, USB Type C, Micro USB

عمر لامپ:

لامپ ویدئو پروژکتور از اجزا گران قیمت پروژکتور است و تعویض لامپ بسته به میزان ساعت کارکرد لامپ و نحوه نگهداری آن می باشد.

بیشتر بخوانید : راه های تشخیص سالم بودن لامپ ویدئو پروژکتور

کنتراست:

کنتراست به فاصله میزان روشنایی سفیدترین سفید تصویر از سیاه‌ترین سیاه آن چقدر است. به عبارت ساده هر چه میزان کنتراست افزایش یابد کیفیت تصاویر و وضوح تصویر بالاتر است کنتراست واحد ندارد و با نماد n:1 نمایش داده می شود.

در صورتی که شما در یک محیط تاریک از ویدئو پروژکتور استفاده می کنید کنتراست بالا می تواند تاثیر گذار باشد در غیر این صورت هزینه برای خرید ویدئو پروژکتور با کنتراست بالا مقرون به صرفه نیست.

برای انتخاب یک ویدئو پروژکتور خانگی تمام فاکتورهای که در مقاله گفته شد بسته به کارایی و استفاده شما متغیر است. شما می توانید ویژگی های انواع ویدئو پروژکتورها را در سایت طیف گستران بررسی کنید و در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید.

برای اطلاع از ویژگی های هر پروژکتور می توانید به صفحه ویدئو پروژکتورهای طیف گستران مراجعه نمایید و محصولات را با هم مقایسه نمایید همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران مرکز تخصصی ویدئو پروژکتور طیف گستران تماس حاصل نمایید و از مشاوره تخصصی ما بهره مند شوید.

خروج از نسخه موبایل