نماد سایت طیف گستران

تست سالم بودن لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ ویدیو پروژکتور

برای تشخیص سالم بودن لامپ ویدئو پروژکتور چند راه وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم، پس با ما باشید.

از طریق چک کردن شکل ظاهری :

اگر که مغزی داخل رفلکتور شکسته باشد ، مغزی تغییر شکل داده باشد ، ترک ریز روی مغزی ایجاد شده باشد و یا اینکه حباب انتهای مغزی اثر سیاهی و یا سفید شده باشد نشان دهنده سوختن لامپ ویدئو پروژکتور می باشد.

لامپ را داخل پروژکتور مشابه و هم مدل قرار داده و یا با تستر لامپ آن را تست کنید:

اگر بعد از چک کردن علائم ظاهری عیبی در لامپ مشاهده نگردید ، می توان لامپ را در یک دستگاه ویدئو پروژکتور مشابه و دقیقا هم مدل قرار داده و لامپ را مجدد چک کرد .

نکته ای که بایست حتما مد نظر قرار گیرد اینکه هر ویدئو پروژکتور( حتی هم مدل ) دارای ولتاژ و جریان خاص الکتریکی می باشد و هر لامپ مختص همان دستگاه طراحی و تولید شده به همین خاطر تاکید می شود که برای تست و یا حتی جایگزینی لامپ به مشخصات فنی لامپ و دستگاه توجه شود تا باعث آسیب دیدگی پروژکتور یا لامپ نشود.

منبع تغذیه لامپ

منبع تغذیه لامپ، استاتر یا لامپ بلاست است که برق ورودی از پاور دستگاه را برای استارت و روشن شدن لامپ تامین می کند .در بعضی مواقع lamp error هم بخاطر آسیب دیدن لامپ بلاست می باشد و ممکن است لامپ سالم باشد .که در اینصورت نیز بایست به نمایندگی لامپ ویدئو پروژکتور مراجعه نمود.

اگر که امکان دسترسی به ویدئو پروژکتور مشابه نباشد ، می توان با مراجعه به تعمیرگاه ویدئو پروژکتور به وسیله دستگاه تستر از سلامت لامپ خود اطمینان حاصل نمایید .

دستگاه تستر لامپ ویدئو پروژکتور

دستگاه تستر دارای قابلیت تنظیم ولتاژ و همچنین تعیین نوع جریان AC یا DC را داراست و این کار توسط تکنسین متخصص انجام می پذیرد.

بهترین زمان برای تعویض لامپ ویدئو پروژکتور چه زمانی است ؟

لامپ های ویدئو پروژکتور یک قطعه مصرفی و قابل تعویض می باشند و عواملی که در طول عمر باتری موثر می باشد شامل: ضربه، گرما، رطوبت، گرد و غبار و ….. است و شایان ذکر است که لامپ ویدئو پروژکتور قابل تعمیر نمی باشد.

طیف گستران واردکننده انواع لامپ ویدئو پروژکتور و مرکز تعمیرات ویدئو پروژکتور است که در صورتی خرابی دستگاه شما در خدمتتان است.

خروج از نسخه موبایل