تعمیرات ویدئو پروژکتور

تعمیرات ویدئو پروژکتور یکی از مهمترین امور در ویدئو پروژکتور هست که نیاز به یک متخصص دارد.در ادامه به معرفی اجزای ویدئو پروژکتور و روند تعمیر آن پرداخته شده است.

ویدئو پروژکتور و اجزای آن

ویدئو پروژکتور دستگاهی می باشد که از لامپ و‌ عدسی (لنز) بنا شده است که تصاویر وارد شده را به طریق دستگاه های مختلف نظیر دوربین های فیلم برداری ، کامپیوتر و غیره دریافت می نماید و پس از پردازش بر روی پرده با بزرگنمایی قابل توجهی به نمایش در می آورد که این بزرگنمایی به لنز و همچنین فاصله دستگاه تا پرده یا دیوار بستگی دارد . این سیستم در گذشته تصاویر ویدئویی را پخش می کرد ولی امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی روند رشد خود را پیموده و هم اکنون قادر بوده که بسیاری از انتظارات کاربران خود را فراهم آورد که یکی از این موارد این می باشد که بدون نیاز به تاریک بودن سالن یا اتاق با افزایش شدت روشنایی در میدان گسترده تری مورد استفاده قرار بگیرد.

تعمیرات ویدئو پروژکتور

تعمیرات ویدئو پروژکتور – طیف گستران

روند کلی تعمیرات ویدئو پروژکتور | تعمیر دیتا پروژکتور

در صورتی که با توجه به هر دلیلی نیاز به تعمیر ویدئو پروژکتور باشد در مراحل اولیه توسط کارشناسان فنی سوالاتی در مورد وضعیت کلی دستگاه جهت مشخص شدن ایراد دستگاه پرسیده می شود بعد از جواب اگر مشکلان حادی برای دستگاه به وجود نیاید تا حدامکان سعی می شود که مشکلات دستگاه را به واسطه ی خود مشتریان با استفاده از راهنمایی کارشناسان بخش فنی حل شود .
تست پورت ها – تست کابل و درایورهای سیستم و موارد مشابه که تست های اولیه می باشند در ابتدا صورت می گیرد در صورتی که مشکل ایجاد شده رفع نشود از مشتریان درخواست می شود تا دستگاه ویدئو پروژکتور خود را به شرکت ارسال نمایند که در بخش فنی شرکت مورد بررسی و عیب یابی قرار گیرد بعد از مشخص شدن اختلال هزینه های تعمیر بصورت پیش فاکتور برای مشتریان ارسال می شود و بعد از تایید مشتری مراحل تعمیر دستگاه آغاز می شود.
خدمات ارائه شده در ناحیه ویدئو پروژکتور به سه بخش کلی ( سرویس دیتا پروژکتور – تعویض لامپ دیتا پروژکتور – تعمیر ویدئو پروژکتور ) تقسیم می شود .
سرویس و بخشی از تعمیرات در مکان مشتری امکان پذیر نمی باشد زیرا نیاز به باز شدن دستگاه و ابزار هایی جهت پیدا کردن اختلال و‌تعمیر آن می باشد . مواردی چون عیب یابی ، بررسی وضعیت عملکرد لامپ ، تنظیمات مرتبط با تصویر و وضعیت کلی دستگاه از مواردی می باشند که در مکان مشتری قابل بررسی بوده بطور کلی خدمات اولیه و اعلام وضعیت دستگاه در محل مشتری قابل اجرا می باشند.

تعمیرات تخصصی ویدئو پروژکتور | دیتا پروژکتور

یکی از دغدغه های مشتریان عزیز عدم دریافت گارانتی و خدمات بعد از فروش برای این محصول می باشد که شرکت طیف گستران این هراس را بر طرف نموده است و قادر می باشد با استفاده از متخصصین فنی خود این دیتا پروژکتورها را تعمیر نماید در ضمن این مجموعه علاوه بر اینکه محصولات شرکت خود را گارانتی می نماید محصولات خریداری شده از شرکت ها و برندهای دیگر را نیر تعمیر میکند شرکت طیف گستران همچنین قادر به تعمیر دیتا پروژکتورهای خارج از رده و قدیمی نیز می باشد.

تعمیر ویدئو پروژکتور

تعمیرات تخصصی ویدئو پروژکتور – طیف گستران

 

سرویس ویدئو پروژکتور | دیتا پروژکتور

سرویس کردن این دستگاه بخش مهمی از این محصول می باشد.
بیشترین هزینه سرویس ویدئو پروژکتورها مربوط به هزینه لامپ این دستگاه ها می باشد ممکن است لامپ دستگاه شما در اواخر عمر خود در داخل دستگاه دچار ترکیدگی شود ، این به آن معنا می باشد که بعد از اتمام مدت کارد مفید خود تقریبا روشنایی خود را از دست می دهد و این موضوع باعث می گردد روشنایی دستگاه شما کاهش یابد در نتیجه باعث افت کیفیت تصویر می شود .
در ادامه به مراحل تعمیرات ویدئو پروژکتور پرداختیم:

۱-شناسایی لامپ توسط پروژکتور

برای شناسایی لامپ تازه از طریق پروژکتور باید تنظیمات منو تایمر لامپ را صفر کنید اگر این کار انجام نشود هیچ تصویری توسط دستگاه به نمایش در نمی آید .
صفر کردن تایمر در پروژکتورهای مختلف متفاوت است می توانید از طریق دفترچه راهنما می توانید روش آن را پیدا کنید در غیر این با مسئولان حوزه تعمیرات تماس بگیرید تا مورد راهنمایی قرار بگیرید .

۲- دوشاخه دستگاه را از پریز برق جدا کنید

اول دستگاه را خاموش کنید چند دقیقه صبر کنید تا لامپ خنک شود بعد از برق بکشید .

۳-محافظ لامپ را جدا کنید

معمولا دو یا چهار عدد پیچ در بدنه متصل کرده اند در بعضی مدل ها درب لامپ روی سطح بالایی دستگاه قرار دارد.پیچ های مربوط را با پیچ گوشتی باز کنید.

۴- خارج کردن لامپ از محل خود

دستگیره ای در پروژکتور برای این منظور تعبیه شده است به آرامی لامپ را از جای خود خارج کنید و سیم های متصل را با دقت جدا کنید.

۵- تمیز کردن محل لامپ

با یک پارچه بدون پرز و نم دار مکان لامپ را گردگیری کنید.

۶- قرار دادن لامپ سالم جای لامپ سوخته

سیمی های که از لامپ سوخته جدا کردید به لامپ جدید وصل کنید و لامپ را در محل مناسب خود قرار دهید دقت کنید که دستتان با قاب پشت لامپ تماس داشته باشد.

۷- جاگذاری درب لامپ

درب محافظ لامپ را سر جای خودش قرار داده و پیچ ها را سفت کنید تایمر لامپ نیز باید ریست شود.
سرویس کردن دیتا پروژکتورها بخش های متفاوتی دارد ( فضای داخلی ویدئو – تونل اپتیک – 3LCD – فن ویدئو پروژکتور – قطعات الکترونیکی ویدئو پروژکتور ) که معمولا هر سه ماه یا هر شش ماه باید این دستگاه سرویس شود که اگر این مدت به تعویق انداخته شود باید منتظر مشکلات آن در آینده باشید.

تعمیرات اجزای ویدئو پروژکتور | دیتا پروژکتور

اینجا به معرفی اجزای مختلف ویدئو پروژکتور پرداختیم که باید قبل از تعمیرات حتما آن ها را بشناسید و با نحوه کار آن ها آشنا باشید.

پاور:

این مورد نقش بسیار مهمی در تعمیر این سیستم دارد . برق شهر به هر دستگاه الکترونیکی ۲۲۰ ولت به آن منتقل می کند که شامل یک منبع تغذیه یا پاور که وظیفه آن کاهش ولتاژ می باشد.

برد اصلی :

باید بدانید که برقی که از پاور خارج می شود باید به برد ‌اصلی برود که وظیفه این برد تجزیه و تحلیل بانیری تصویرها و آماده کردن آن برای پخش می باشد که می توان توسط کابل های تصویر و همچنین بصورت وایرلس تصویر‌ها را به مین برد یا برد اصلی می رساند برای تعمیر این قسمت دانش الکترونیک و فنی بالایی نیاز است این بردهای اصلی چهار لایه می باشند یعنی چهار تا برد روی هم سوار شده است .

برد بالاست BALLAST :

این برد وظیفه تامین برق لامپ را دارد هر لامپ با لامپ دستگاه های دیگر فرق دارد پس نتیجه می گیریم که هر برد بالاست با دیگری فرق دارد و این اختلاف به خاطر آمپر ولتاژ است و همچنین وات هر دستگاه با مدل دیگر متفاوت است .

لنز :

وظیفه لنز انتقال تصویر به بیننده است تمام لنزها عدسی داخلشان از جنس خاص می باشد که سایزهای مختلفی دارد که به دو دسته لنز وایر معمولی تقسیم می شود .

کالرویل:

چرخ رنگ یا کالرویل همانگونه که از نامش مشخص است یک دایره ای می باشد که وسط آن یک موتور قرار داده شده و اطراف آن فیلترهای رنگ است . کار آن این می باشد که لامپ به فیلترهای هر رنگ که برخورد می کند فیلترها اجازه خروج همان رنگ را می دهند تا مقابل نور لامپ قرار گرفته و در نتیجه رنگهای اصلی برای تشکیل تصویر به وجود آیند.

DMD CHID :

زمانی که رنگها از چرخ رنگ رد می شوند رنگهای اصلی شکل می گیرند این رنگها از عدسی های مختلف رد می شوند و به اندازه صفحه DMD می شوند ,DMDیک قطعه است که داخل آن چند میلیون آینه وجود دارد و به اندازه ۲ سانت در ۲ سانت است زیر هرکدام از آینه‌ها یک موتور قرار داده شده به شکلی آینه ها را کنترل می کند که نور را بازتاب بدهند هر آینه بسیار کوچک و ظریف می باشد.

اپیتیک یا تونل نور:

در دستگاه های 3LCD بجای اینکه نور لامپ از کالرویل رد شود و به DMD برسد از تونل نوری رد می شود و در آن تونل رنگها درست می شوند فیلترهای خاصی داخل این تونل وجود دارد.
بسیاری از کاربران ویدئو پروژکتور با مشکل خرابی تصویر روبرو می شوند که این مشکل تصویر به طور کلی امکان استفاده از دستگاه رامنتفی می کند.
در واقع علمکرد این دستگاه تصویر سازی می باشد که در این صورت با اختلال روبرو شده و امکان استفاده از آن را از بین می برد.
برای داشتن تصویر با بهترین کیفیت پروژکتور باید عمود بر سطح نمایش قرار بگیرد در غیر این صورت دچار پیچیدگی تصویر یا مشکلKeystoning و در نهایتا خرابی تصویر را خواهیم داشت که در این مشکل یک طرف تصویر معمولا بزرگتر از طرف دیگر آن میشود که با تنظیمات مربوط به Keystoning این مشکل ممکن است برطرف گردد اما این عوامل یک روش دیجیتالی می باشد که باعث تفکیک پذیری قابل دسترسی را دستکاری کرده و کیفیت تصویر را کم می کند برای رفع این اختلال شما می توانید با مرکز ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما بدرستی این مشکل را ریشه یابی کنند .

تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ ویدئو پروژکتور با توجه به نوع و کیفیت آن دارای یک میزان عمر مفید است که بر اساس ساعت اندازه گیری می شود و بعد از تمام شدن این عمر مفید باید لامپ تعویض شود در نتیجه لامپ ویدئو پروژکتور قابل تعمیر نمی باشد.

ذکر این نکته نیز ضروریست که تعویض لامپ ویدئو پروژکتور نیاز به نیروی متخصص دارد.

تعمیر انواع ویدئو پروژکتور

تعمیر هر نوع ویدئو پروژکتور با توجه به تکنولوژی ساخت و قطعات مصرفی آن متفاوت است، به طور مثال لامپ ویدئو پروژکتور هیتاچی و لامپ ویدئو پروژکتور اپسون متفاوت است، علاوه بر نوع ویدئو پروژکتور حتی در مدل های یک ویدئو پروژکتور تفاوت اجزا وجود دارد.

تعمیر ویدئو پروژکتور اپسون

ویدئو پروژکتور اپسون یکی از انواع مدل های ویدئو پروژکتور است که تعمیرات تخصصی آن توسط مختصصان طیف گستران انجام می شود.

تعمیرات ویدئو پروژکتور در تهران

تعمیر ویدئو پروژکتور در تهران

 

همان گونه که در بالا اشاره کردیم دیتا پروژکتورها دستگاه هایی می باشند که برای بزرگنمایی تصویر روی دیوار سفید یا پرده از آنها استفاده می کنند.با توجه به پیشرفت روز افزون تولید امروزه در مدارس – شرکت ها – دانشگاه ها و حتی در منازل از این سیستم استفاده می کنند .
شرکت های تولید کننده ی این محصول این ویدئو پروژکتور ها را با توجه به نوع مصرف به شکل زیر دسته بندی می کنند:
Home theater projector – 3d projector – pico projector – portable projector – multimedia projector – business projector – classroom projector – church projectors – pocket projectors – office projectors – lcos projectors
و از نظر تولید این محصول با در نظر گرفتن مصرف آن به ۴ دسته LCD – DLP – 3 LCD – LED تقسیم می کنند.دیتا پروژکتورها از طریق ورودی BNC – VGA – DVI – HDMI اصلاعات خود را دریافت و بعد از پردازش به نمایش در می آورند .
اگه به دنبال تعمیرات ویدئو پروژکتور در تهران هستید از طریق شماره های مندرج در صفحه تماس با ما با ما در تماس باشید.

تعمیرات تخصصی ویدئو پروژکتور طیف گستران

شرکت طیف گستران از دیگر خدمات تخصصی خود در مرکز تعمیرات این دستگاها را در بخش مجزای خود با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و متخصصین و حضور زبده کارشناسان تعمیر اقدام به ارائه خدمات تعمیر خود می نماید که تنها برند خاصی را پشتیبانی نمی کند بلکه تمامی برند ها را پشتیبانی می نماید.
شما کاربران گرامی می توانید در صورت نمایان شدن هرگونه ایراد و اختلال در راندمان این دستگاه با شرکت طیف گستران در ارتباط باشید تا تخصصی ترین خدمات مربوط به ویدئو پروژکتورها را از کارشناسان این شرکت استاندارد و مجاز دریافت نمایید.